aidadefault1 

نرم افزار الکترونیکی سامانه جامع امدادی خانوار “جمعیت هلال احمر” طراحی و تولید شده توسط شرکت بهین ره آورد بهبود، از شرکت های دانش بنیان فعال در مرکز رشد دانشگاه فردوسی مشهد در روز 12 شهریور 1399 طی مراسمی در مشهد با حضو​ر مدیران این نهاد در خراسان رضوی مورد آزمایش عملیاتی قرار گرفت. 

حضو​ر مدیران این نهاد در خراسان رضوی مورد آزمایش عملیاتی قرار گرفت. 

 با عنایت به شرایط اقتصادی موجود و ضرورت حمایت از ظرفیت های تولید داخلی در سال “جهش تولید”  بهره گیری بهینه از توانمندی فناوران و نخبگان دانشگاهی با حمایت و پشتیبانی سایر مراجع ذیربط دولتی و دستگاه های اجرایی از محورهای این نشست مشترک بود.

دکتر علی دلگیر در بخشی از این نشست به معرفی دو سامانه پرداخت. نخست سامانه irankarfa.ir سامانه ایران کارفا  که اطلاعات طرح های حمایتی و تسهیلات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به صورت متمرکز دارد، و نیز سامانه irannoafarin.irسامانه ملی ایران نوآفرین که پایگاه و سکوی جامع کسب و کارهای ICT است، و یادآور شد تمام فعالین این حوزه باید در آن ثبت نام کنند.

میهمانان یاد شده در پایان ضمن بازدید میدانی از فعالیت های شرکت های فناور مرکز رشد دانشگاه با  توانمندی فناوران و دانش آموختگان دانشگاهی در زمینه تولید و عرضه محصولات و خدمات دانش بنیان، از نزدیک آشنا شدند. با عنایت به تفاهم نامه های همکاری منعقده فی مابین دانشگاه و سازمان های یاد شده، گام های اجرایی به منظور تحقق اهداف تفاهم نامه و کمک به رفع موانع موجود به ویژه در حوزه های کشاورزی و منابع طبیعی و نیز ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد تأکید قرار گرفت.